Yamaha MT-07 Y-AMT – Icon Blue – 2025
Yamaha MT-07 Y-AMT – Icon Blue – 2025
103.990,00 kr.
83.192,00 kr. ekskl. moms
MT-07 har med god grund været blandt Europas bedst sælgende motorcykler siden lanceringen. Den leverer en af de reneste og mest spændende køreoplevelser, inspireret af de subkulturer af kørere, der findes i byens gader i Japan. MT-07 er berømt for sin lette vægt, adrætte køreegenskaber og momentstærke CP2-motor og er nu mere slagkraftig end nogensinde. Denne seneste udvikling omfatter ny stil, stel-/affjedringsopdateringer og teknologier der yderligere forbedrer køreoplevelsen, samtidig med at den ikke forringer det, der har gjort MT-07 til en af de vigtigste motorcykler i det sidste årti: Sjov, der får dig til at smile
Den nyeste MT-07 har de højeste specifikationer til dato, inklusive radialt monterede forbremsecalipere, 41 mm upside-down forgaffel og SpinForged-letvægtshjul. Dette bidrager til en motorcykel med øget adræthed, mens den innovative, akustiske forstærkerteknologi optimerer indsugningslyden og slipper det berømte CP2-growl løs for den mest engagerende og medrivende kørsel endnu.
Det kompakte, nye look er indbegrebet af MT-07’s minimalistiske karakter med en ændret og mere kraftfuld kørestilling og en unik identitet, som drives af den minimalistiske LED-forlygte. Med ingeniørarbejde og design i perfekt harmoni er der intet blevet føjet til MT-07, medmindre det virkelig øger køreoplevelsen. Resultatet er en motorcykel, som er hurtig og adræt, men stadig går til den, og som bringer Dark Side of Japan-attituden op på et helt nyt niveau.
Yamahas Y-AMT-system (Automated Manual Transmission) blev først lanceret til stor ros på MT-09 YAMT, og debuterer nu på CP2-platformen med 2025 MT-07 Y-AMT. Systemet eliminerer behovet for en manuelt betjent kobling og giver køreren frihed til at vælge mellem manuelt skift med et vippegreb, der betjenes med fingrene og er monteret på venstre side af styret, eller fuldautomatisk gearskift i en af to AT-modes.
Y-AMT-teknologien er primært udviklet til at levere en renere og mere spændende køreoplevelse og forstærker ikke blot MT-07’s karakter, der får smilet frem, men har også den positive sideeffekt, at den giver en endnu mere tilgængelig og tillidsvækkende maskine, som er nemmere at køre end nogensinde før, især ved lave hastigheder. Resultatet er en motorcykel med fokus på køreren, som er brugervenlig, fleksibel og inspirerende.
Når den placeres i AT-indstillingen (automatgear), kan køreren vælge mellem D og D+. De to modeller giver forskellige gearskift-mønstre, D giver et afbalanceret skift til hverdagskørsel, mens D+ giver en mere sportsbetonet kørsel med skift, der foretages i højere omdrejninger. Y-AMT-teknologien arbejder i harmoni med MT-07 YRC-køretilstandene og skræddersyr yderligere kraftleverance og traction control-indstillingerne, så de passer til det valgte kørselstemperament. MT-07 Y-AMT har også fartpilot, som giver mere afslappende ture på langfarten.
MT-indstillingen (manuel transmission) er udviklet til at give køreren fuld kontrol og leverer den mest sportsorienterede skifteoplevelse. Gearskifte aktiveres via en taktil vippekontakt, der er placeret praktisk ved fingerspidserne på kørerens venstre hånd. Køreren kan enten bruge tommel- og pegefinger til at geare op ved hjælp af plus-vingen og ned ved hjælp af minus-vingen, eller vælge
betjening med bare én finger til mere sportsorienteret kørsel og kun bruge pegefingeren til at skifte op ved at trække i plusvingen og ned ved at skubbe til den – og dermed opnå den ultimative sportsbetonede kørsel.
Uden en kobling at betjene kan køreren nemmere time sine gearskift og holde fokus på sine linjer og håndtering. Uden en traditionelt monteret gearpedal er køreren også bedre i stand til at placere
underkroppen gennem sving, hvilket giver fremragende stabilitet i sving og skaber en endnu mere betryggende forbindelse med motorcyklen.
Y-AMT-teknologiens lette vægt sikrer, at MT-07 Y-AMT’s samlede vægt er på kun 186 kg, hvilket gør den til en maskine, der er endnu mere opnåelig for motorcyklister, der leder efter deres første motorcykel med stor slagvolumen, samt mere erfarne motorcyklister, der ønsker en maskine i fuld størrelse, som er håndterbar og spændende, uden kompromiser.
Detaljer:
– Automatisk gearskift
– Elektronisk Cruise Control
– Kompakt, nyt design med ny kørestilling
– Nydesignet bi-funktionel LED-forlygteenhed
– Ny 5″ TFT-farveskærm med smartphonetilslutning og navigation
– Elektroniske kørerassists, inklusive traction control og tre power modes (STREET, SPORT,
CUSTOM)
– Brugertilpasset køreoplevelse med YRC (Yamaha Ride Control)-indstillinger
– Nyt stel og svinggaffel optimerer stivheden og forbedrer håndteringen
– Styr- og fodhvirvelpositionen er ændret for at give en mere engageret køreoplevelse
– Nye radialt monterede 4-stemplede forbremsecalipere
– Ny 41 mm upside-down forgaffel og affjedring bag
– Optimeret lydoplevelse med akustisk…